تبلیغات دیجیتال یعنی انتشار و معرفی مطالب تبلیغاتی خود از طریق پلتفرم های آنلاین مانند موتور های جست و جو،وب سایت ها و رسانه های اجتماعی و دیگر برنامه ها.
تفاوت تبلیغات سنتی و دیجیتال
شباهت تبلیغات دیجیتال و سنتی خیلی کم است.
تبلیغات دیجیتال مثل تبلیغات سنتی باعث آگاهی کاربران و مشتریان از تجارت،محصولات و خدمات شما میشود.
اما تفاوت این دو در این است که در تبلیغات دیجیتال به جای استفاده از ابزار سنتی مانند مجلات،بیلیبورد از پلت فرم هایی مثل یوتویوب،فیس بوک و گوگل استفاده میکنند.
چه چیزی تبلیغات دیجیتال را از دیگر تبلیغات منحصر به فرد نشان میدهد؟
قدرت تاثیر و نفوذ تبلیغات دیجیتال به اندازه محبوبیت شبکه های اجتماعی مثل اینستگرام،فیس بوک،یوتویوب و …که از آن استفاده میکنید بستگی دارد.
بهتر است شما برای بالا بردن آگاهی مخاطبین از برندتان تبلیغات خود را در پلت فرم های این سایت ها قرار دهید.

چرا تبلیغات دیجیتال مهم است و همه برنده ها باید از آن استفاده کنند؟
تحقیقات نشان میدهد که ۴۳ درصد مردم ایران از اینترنت استفاده میکنند و بیشتر از ۲۴ ساعت در هفته را در اینترنت هستند و این یعنی فرصت ویژه ای است برای بازاریابی و تبلیغات.
انواع تبلیغات دیجیتال چیست؟
- نمایش
- شبکه های اجتماعی
- اینفلوئنسرها
- جست و جو
- پست الکترونیکی
چرا بیشتر برند ها از تبلیغات دیجیتال استفاده میکنند؟
- پیدا کردن مشتری
- بهبود و افزایش فروش
- افزایش آگاهی از برند
- و …
از علت های مهم که باعث میشود برندها از این نوع تبلیغات استفاده کنند این است که این نوع تبلیغ بودجه مشخصی نیاز ندارد و خیلی مقرون به به صرفه است.
در تبلیغات دیجیتال چه کارهای را باید انجام دهیم؟
استفاده از کلمات کلیدی
یعنی همان استفاده از کلماتی که در کسب و کار شما سرچ شده است.
از یک تبلیغ چند بار استفاده نکنید
برای مثال تبلیغاتی که برای تلویزیون طراحی شده است را در فضای مجازی و اینترنت استفاده نکنید.