دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

در یک تعریف ساده و جامع از دیجیتال مارکتینگ میتوان گفت به هر نوع بازاریابی محصولات و خدمات که از طریق وسایل الکترونیکی انجام میشود دیجیتال مارکتینگ میگویند.

در واقع مفهوم تازه ای نمیباشد و میتوان گفت از زمانی که رادیو اختراع و بعد از چند سال بین مردم مورد استفاده قرار گرفت فعالان عرصه بازاریابی برای محصولات و خدمات شروع به تبلیغات در این ،در واقع اولین وسیله الکترونیکی مردمی کردند،پس میتوان گفت آنچه در دیجیتال مارکتینگ مهم است وجود یک وسیله دیجیتال است و قطعا به موتورهای جستجو و اپلیکیشن ها نیاز اساسی نیست و دیجیتال مارکتینگ هم بصورت آنلاین و هم آفلاین قابل اجراست.

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ:

دیجیتال مارکتینگ

در تعریف این بازاریابی که به اختصار بازاریابی آنلاین گفته میشود، میتوان با استفاده از اینترنت و همچنین با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال با سرعت بیشتر و دقیق تر با مشتریان ارتباط میگیرید،در این روش شما میتوانید کمپین های متفاوتی برای مخاطبان خود طراحی کنید و میزان موفقیت هر کدام را بسنجید تا متوجه شوید   کدام کمپین موفق تر بوده و دیگری را متوقف کنید، در واقع این امر باعث میشود هزینه ها و بازدهی شما به شدت رو به افزایش و بهبود رود.

انواع ابزرهای دیجیتال مارکتینگ:

  • آنالیز و تحلیل داده
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • مدیریت شبکه های اجتماعی و تحلیل آنها
  • چت آنلاین
  • کوتاه کننده لینک
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • و……

دیجیتال مارکتینگ

اهمیت استفاده ار بازاریابی دیجیتال:

باید گفت در عصر حاضر استراتژی بازاریابی کاملا به استراتژی دیجیتال بستگی دارد،یک استراتژی عالی باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد،کمک بسزایی در محبوبیت بردتان خواهد کرد،در ایجاد رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشم انداز کسب و کارتان بسیار کارامد خواهد بود،در بازگشت سرمایه بسیار موثر بوده و فرصت های پویا و کارامدی بوجود خواهد آورد و…..

در حقیقت بازارهای دیجیتال مزایای گسترده ای برای یک کسب و کار دارا میباشند که به اختصار به بیان برخی از آن موارد میپردازیم:

  1. نرخ رو به رشد بازارهای دیجیتال
  2. فرصت های شغلی متنوع
  3. پیشرفت آسان در فروش دیجیتال
  4. راهی آسان برای شروع یک کسب و کار خلاقانه
  5. جذب آسان مخاطب در محیط های مجازی(اینترنتی)
  6. شکاف مهرت های دیجیتالی
  7. ایجاد تحول در بازار دیجیتال با داشتن خلاقیت
  8. پیشی گرفتن از رقیبان
  9. تطبیق پذیری
  10. و…..

دیجیتال مارکتینگ

بازاریاب دیجیتال در واقع میتوان گفت کسی است که با توجه به هدف و بودجه شرکت برای افزایش آگاهی یک برند و یا جذب مشتری از همه کانال های دیجیتال که در این مقاله به آن اشاره کردیم استفاده میکند تا به نتیجه مطلوب و هدف خود برسند.

تبلیغات مجازی اصفهان

چگونه به صورت مجازی تبلیغ کنیم؟ طبقه گفته statista بیش از ۴ میلیارد کاربر در سراسر دنیا از اینترنت استفاده میکنند.این تعداد نفرات با توجه

ادامه مطلب »
×