تبلیغات گسترده

تبلیغات گسترده

تبلیغات گسترده

میتوان گفت آنچه بعد از تخصص در کسب و کارتان بیش از همه دارای اهمیت است دیده شدن میباشد،در واقع برای موفقیت در کسب و کارتان نیاز به تبلیغات گسترده و انتخاب روشی مناسب دارید.

در دنیای امروزی نسبت به گذشته روش تبلیغات خیلی تغییرات چشمگیری داشته است.

امروزه برای تبلیغات بیشتر از بستر شبکه های اجتماعی همچون تلگرام،اینستاگرام و…. استفاده میشود،به همین دلیل آشنایی با این بسترهای اجتماعی و آشنایی با قوانین تبلیغات در این اپ ها جزو ملزومات میباشد.

در اصل در روش تبلیغات گسترده، تبلیغ هر نوع کسب‌وکاری در چندین شبکه اجتماعی  که بازدیدکننده زیادی دارند درج می‌شود،و این شمایید به‌عنوان درخواست‌کننده می‌توانید انتخاب نمایید که پست شما در آخرین پست باشد یا یک پست آزاد،بهتر است برای تبلیغات خود از طرح های گرافیکی استفاده نمایید.

در حقیقت یکی از نکات مهم در تبلیغات این است که خودتان می‌توانید به‌راحتی انتخاب نمایید که تبلیغات در چه کانال‌هایی قراربگیرد، کانال‌های مرتبط یا کانال‌هایی همانند کانال‌های سرگرمی که بازدیدکننده زیاد به دنبال دارد.

اکثرا کانال‌ها یا شبکه های اجتماعی با توجه به زمینه فعالیتی که دارند دسته‌بندی می‌شوند،بنابراین هر کانال با توجه به موضوعی که دارد مخاطبین خاص خود را خواهد داشت.

معمولاً موضوعات شبکه های اجتماعی شامل :هنر و ادبیات، فناوری، علمی، اطلاعات عمومی، اپلیکیشن، اجتماعی و سیاسی، مذهبی، خبری، شعر، تکست، زناشویی، پزشکی و سلامت، ورزشی و تناسب‌اندام، خانواده، طنز و سرگرمی،زبان خارجه، گردشگری و … میباشد با مخاطبین خاص خودشان.

تبلیغات گسترده

مزایای تبلیغات گسترده:

  1. تبلیغات گسترده نسبت به بقیه تبلیغات هزینه کمتری دارد.
  2. میتوان تبلیغات را در پیج های مرتبط با کسب کارتان قرار بدهید تا در معرض مخاطبین هدف یا مخاطبین علاقمند به محصول یا خدماتتان قرار بگیرد.
  3. در اصل شما هیچگاه بابت تبلیغاتی که دیده نمیشود هزینه نمیدهید.
  4. افرادی که برای شما در بستر شبکه های اجتماعی تبلیغات انجام میدهند موظفند گزارشی از بازدید مخاطبین در اختیار شما قرار دهند.

چه افرادی تبلیغات انجام میدهند:

در واقع باید گفت تبلیغات کاری تیمی است و برای موفقیت در این حیطه نیاز به یک تیم خبره میباشد

  • تیم پشتیبانی:

    این گروه وظیفه ارتباط گرفتن با مشتری و جویا شدن از سلیقه مشتری و چگونگی تبلیغ را به عهده دارد.

  • تیم اجرا :

    این تیم باید سفارشات مشتری را به بهترین شیوه اجرا کند

  • تیم نظارت:

    وظیفه این گروه بررسی و نظارت بر تبلیغات در شبکه ها میباشد تا تخلفی صورت نگیرد و همچنین سعی میکند مخاطبین فیک را حذف نماید.

  • تیم گزارش دهی:

    این گروه وظیفه دارد بازخوردها را جمع آوری،بررسی کرده و هز صحت آنها مطمئن شود و به مشتری گزارش کاملی بدهد.

  • تیم حسابداری:

    وظیفه این تیم اغلب به دو بخش تقسیم میشود:(1)رسیدگی به امور مالی مشتریان که معمولا با توجه به بازدیدها هزینه تبلیغ محاسبه میشود،(2)بخش دوم مربوط به امور مالی ادمین ها میباشد.

تبلیغات گسترده

قبل از قرار دادن پست در تبلیغات گسترده بهتر است نوع تبلیغ مشخص شود مثلا:

  1. بنر:

    در واقع به پست‌هایی که به همراه متن دارای یک عکس یا ویدیو نیز هستند، بنر میگویند،بنرها باید به‌ صورت دقیق و توسط افراد حرفه ای طراحی شود تا از طریق هر وسیله ارتباطی مانند تبلت و موبایل نیز قابل‌مشاهده باشد.

  2. ریپ:

    در تعریف  ریپ میتوان گفت به متن‌های بدون تصویر و ویدئو ریپ گفته می‌شود، در این تبلیغات بیشترین تمرکز بر روی متن است تا بتوان مخاطب را جذب کرد.

  3. دان:

    در حقیقت اصطلاح دان به ادمین‌های تلگرامی در گروه‌های تبلیغاتی میگویندکه می‌تواند در تبلیغات گسترده تلگرام شرکت نماید.

  4. ریشات:

    در واقع بعد ازپایان یافتن زمان تبلیغ، ادمین تلگرام باید تبلیغ را از قسمت بالاتر کانال حذف و در آخر کانال فوروارد میکند که به این عمل ریشات گفته میشود.

  5. شات:

    بعداتمام مدت‌زمان تبلیغ، ادمین کانال از پست تبلیغاتی که در هر گروهی قرار داده است اسکرین شات می‌گیرد و به گروهایی که برای همین امر ساخته ‌شده‌اندارسال میکند.

با انتخاب نوع تبلیغ مورد نظر خود که همان بنر و یا ریپ است، باید مشخص نمایید که قصد دارید پست شما از چه روشی انتشار یابد.

  • پست اخر:

در واقع در تبلیغات گسترده پست آخر از بهترین روش‌های تبلیغاتی میباشد،در این روش در یک مدت‌زمان مشخص، پست تبلیغاتی در بخش آخرین پست قرار داده میشود،و غالبا مدت‌زمان قرار دادن این پست‌ها بین ساعت 10 شب تا 10 صبح میباشد،به دلیل اینکه این پست‌ها نسبت به پست‌های دیگر بازدید بیشتری دارند، هزینه آن‌ها نیز نسبت به بقیه بالاتر است.

  • پست ویژه:

    در واقع این پست به این صورت است که جایگاه آن از قبل مشخص می‌شود به‌عنوان‌نمونه هفتمین پست، به تبلیغ کسب‌وکار شما تعلق خواهد داشت و مخاطب هدف می‌تواند در بین تبلیغات دیگر تبلیغ شما را نیز رویت کند،و البته برای اینکه این پست به‌صورت ویژه انتشار یابد از پست‌هایی با درجه پایین‌تر استفاده می‌شود که مخاطب توجه خاصی به این پست داشته باشد.

  • پست آزاد:

همان‌گونه که از نامش مشخص است، این پست ها به‌ صورت آزاد در هر زمان و هر قسمتی از کانال قرارخواهند گرفت،و به همین دلیل به نسبت دو روش قبلی قیمت ارزان‌تری دارند.

تبلیغات گستردهجمع بندی:

در حقیقت روش تبلیغات گسترده به این صورت میباشد که بعد از سفارش تبلیغات شبکه اجتماعی ادمین تبلیغ را در چندین کانال پربازدید به‌صورت هم‌زمان قرار می‌دهد و سپس با توجه به تعداد بازدید از تبلیغ هزینه را دریافت مینماید.

در واقع در بحث تبلیغات گسترده اینستاگرام حرف اول را می زند.

باید بدانیم که هر کسب و کار بودجه ای مشخص می کند تا بوسیله آن تمام تبلیغات اینستاگرامی خود را انجام دهد،و برای اینکه با همین بودجه تعیین شده بتواند به نقطه هدف خود برسد باید مدیریت تبلیغات را به افرادی بسپارد که دانش و تخصص و تجربه این کار را دارا باشند،به این افراد را مجری تبلیغات گسترده اینستاگرام میگویند.

ولی انتخاب مجری تبلیغات گسترده اینستاگرامی چه ویژگی های باید داشته باشد؟

در واقع در اینستاگرام شرکت های زیادی به انجام این فعالیت ها می پردازند،و در بین همه شرکت ها و پیج های تبلیغات گسترده اینستاگرامی انتخاب شرکت معتبر که بهترین و موفق ترین کارنامه کاری را داشت باشند یکی از نکات مهم محسوب میشود.

در حقیقت مجری تبلیغات گسترده در اینستاگرام پس از قبول تبلیغات گسترده بهترین روش تبلیغات را انتخاب میکند و کسب وکار را به بازدیدکنندگان خود معرفی خواهد کرد.

در حال حاضر اینفلوئنسرها بیشترین مبلغ تبلیغات را در زمینه تبلیغات گسترده اینستاگرام دریافت می نمایندو از انجایی که این افراد مشهور بیشترین تاثیر را می توانند بر فالوور های خود بگذارند بنابرین بهترین گزینه برای تبلیغ گسترده کسب و کارها محسوب میشوند.

تبلیغات گسترده
در اصل اینفلوئنسرها با دریافت مبلغی پول، خدمت و یا محصول ،تبلیغات شرکت شما را به صورت گسترده انجام می دهند و آن را به بازدیدکنندگان خود معرفی خواهند کرد.

It seems we can't find what you're looking for.
×