چگونه مشاور تبلیغاتی شویم؟
در حقیقت وظیفه اصلی مشاور تبلیغاتی ایجاد فضای تبلیغاتی از طریق تکنیک هایی برای فروش و ترغیب مشتریان میباشد.
توضیحاتی راجع به فضای مورد نیاز برای تبلیغ و بازه ی زمانی برای اجرای تبلیغات را به مشتریان ارائه میدهند،در واقع با این دیدگاه میتوانند حداکثر تاثیر را بر روی مشتریان (خریداران) بالقوه بگذارند.
وظایف مشاور تبلیغاتی:
مشاوران تبلیغاتی با توجه به دانشی که دارند بصورت مستقل یا نمایندگان یک گروه تبلیغاتی توسط شرکت های گوناگون راهنمایی های تبلیغاتی به مشتریان خود ارائه میدهند:
- آماده سازی گروه های تبلیغاتی، اجزای مورد نیاز بازاریابی و عناصر ترغیب و ترویج فروش
- پیاده سازی استراتژیهای تبلیغاتی در راه رسیدن به اهداف مرتبط با کسب و کار
- پشتیبانی همیشگی در برنامه ریزی تبلیغاتی و حمایت مالی کمپین تبلیغات
- بررسی و تایید اجزای تبلیغات در جهت بهبود تصویر برند
- یقیین از اینکه تبلیغات همهی قوانین و دستورالعملهای شرکت را در بردارد
- بررسی و تأیید تبلیغات به صورت تکی
- به وجود آوردن فرصتهای جدید به وسیله شبکه سازی در راستای افزایش فروش و درآمد
- تشکیل روابط قدرتمند با مشتریان با ایجاد خدمات عالی و متمایز
- شناخت نیازهای مشتری و معرفی محصولات و خدمات برتر برای رفع نیازها
- اطمینان از اینکه صورتحساب برای همه قراردادها از مشتریان به موقع دریافت میشود
- ایجاد سفارشات و پیشنهادات فروش برای مشتری ها
- حضور مستمر در جلسات مرتبط با رویدادهای بازاریابی
- هدف گذاری دقیق و بجای سوالات و مشکلات مشتریان
ارزش و اهمیت یک مشاور تبلیغاتی در گسترش کسب و کار:
یک مشاور تبلیغاتی باید هم سازمان را به درستی بشناسد، هم محصول و هم شناخت جامعی از مخاطب داشته باشد و با این علم، میتواند هر آن چه مخاطب نیاز دارد در تبلیغات اجرا کند.
در حقیقت مشاور خوب یک برنامه و گروه تبلیغاتی حرفه ای را ایجاد و مدیریت میکند سعی می کند اشتباهات را به حداقل رسانده و تبلیغات را بر اساس اصول طراحی و برنامه ریزی و اجرا کند.
باید بدانیم که مشاور تبلیغات فقط وظیفه ی انجام تبلیغات را ندارد،در واقعیت یک مشاور تبلیغات در گام نخست وظیفه ی تحقیق و دستیابی آمار صحیح در مورد جایگاه برند و رقبای فعلی هر شرکت را برعهده دارد.
گام بعدی تبلیغات گسترده بعد از تجزیه و تحلیل نتایج شروع میشود.
پس در حقیقت مشاور تبلیغات باید مهارت های مختلفی مانند: روانشناسی، بازاریابی، جامعه شناسی، اقتصاد، زبان شناسی و … داشته باشد،تا به روند رشد برند کمک کند.
مشاوره تبلیغاتی در فضای مجازی:
در دنیای امروزی در واقع یکی از ابزارهای مهم و موثر برای تبلیغات، استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام میباشد.
اینستاگرام تنها فضایی برای وقت گذرانی نیست و بسیاری از صاحبان کسب و کار به چشم یک فرصت مناسب برای تبلیغات به آن نگاه میکنند.
یکی از عوامل موفقیت تبلیغات در اینستاگرام،تعدادبالای کاربران آن میباشد،در حقیقت افراد زیادی در این فضای مجازی برای گذراندن وقت و همچنین به دنبال رفع نیازهایشان استفاده میکنند.
صاحبان کسب و کار میتوانند از این فضای اجتماعی استفاده و از آن طریق محصول و یا خدمات خود را به فروش برسانند.
باید دانست که فروش از طریق اینستاگرام کار ساده ای نیست و نیازمند دانش در زمینه آموزش تبلیغات در اینستاگرام میباشد.
باید بدانیم تبلیغات در فضای مجازی بازخورد و سود بسیار خوبی برای اغلب کسب و کارها دارد.
افراد بسیاری به وسیله این تبلیغات به سود مطلوبی دست یافته اند،تلگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که تبلیغات مجازی از آن شروع شد.
تلگرام با داشتن قابلیت هایی از جمله:کانال زدن، یکی از راه های موثر برای تبلیغات مجازی محسوب میشود.
افراد و صاحبان کسب و کاری که قصد دارند از روش تبلیغات در فضاهای مجازی استفاده کنند،حتما باید نکات آموزش تبلیغات در فضای مجازی از جمله : تلگرام را بلد باشند تا در این زمینه بتوانند به موفقیت رسند.
در راستای تبلیغ موثر و کارامد در فضای مجازی باید از مشاور تبلیغات کمک گرفت،تبلیغات در فضای مجازی دارای مزایای زیادی است.