بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام رقابتی است، و احتمال به چالش کشیده شدن شما بسیار زیاد است با آگاهی از اصول فروش در اینستاگرام به سرعت می توانید به فروش ها و سودهای رویایی دست یابید و این امر غیر ممکن نیست، اینستاگرام با بیش از 1.16 میلیارد نفر مخاطب، قادر است سطح دسترسی چشمگیری به شما ارائه دهد.

تعداد بسیار زیادی از کاربران اینستاگرام حداقل یک تجارت را دنبال می کنند و فقط محصولات مصرفی نیستند که از آن سود می برند بلکه بسیاری از افراد برای تحقیق در مورد محصولات یا خدمات جدید از اینستاگرام استفاده می کنند راه های زیادی برای کسب درامد از اینستاگرام وجود دارد که لازم است شما از ریزه کاری های اینستاگرام آگاهی داشته باشید.

بهترین نکات بازاریابی اینستاگرام

سئو اینستاگرام
سئو اینستاگرام

1. از حساب تجاری استفاده کنید

در استفاده از اینستاگرام شما باید صاحب یک حساب تجاری یا Business account باشید حساب های شخصی نمی توانند پاسخگوی کسب و کار شما باشند در واقع یک حساب تجاری به شما امکان دسترسی به ویژگی هایی را می دهد که نمی توانید با یک حساب شخصی از این ویژگی ها استفاده کنید.

2. اهداف خود را به وضوح مشخص کنید

همه بسترهای اجتماعی ابزارهائی در جهت موثر ساختن تلاش شما برای پیشرفت در کسب و کارتان هستند اما شما نمی توانید از این ابزارها به نتیجه ی قابل توجهی برسید مگر اینکه بدانید برای ساختن چه چیزی در تلاش هستید.

بازاریابی اینستاگرامی می تواند برای بازاریابان مختلف معانی متفاوتی داشته باشد آیا به دنبال این هستید که:

  • کسب و کار خود را به صورت آنلاین معرفی کنید
  • برندسازی در اینستاگرام انجام دهید
  • دریافت ایده های جدید داشته باشید
  • محصولاتتان را بدون واسطه بفروشید
  • رقبای خود را شناسائی کنید
  • حتی ممکن است بخواهید چندین نتیجه مختلف را با هم ترکیب کنید

3. مخاطبان خود را بشناسید

تحقیق در خصوص نحوه ی بازاریابی در اینستاگرام به شما کمک می کند تا به کاربران هدف خود دسترسی پیدا کنید و بدانید مثلا با چه گروه سنی در ارتباط هستید به عنوان مثال، پست های مربوطه در جمعیت شناسی اینستاگرام نشان می دهد که:

  • فعال ترین اینستاگرامرها بین 18 تا 29 هستند
  • ایالات متحده بزرگترین بازار اینستاگرام را دارد
  • شهرنشینان بیشتر از سایرین از اینستاگرام استفاده می کنند

کسب اطلاعات و تحقیقات بیشتر در این زمینه ها باعث می شود شما  بازار هدف خود را به خوبی بشناسید و بتوانید محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با مخاطب خود صحبت کنید زمانی این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که زمان هدف گذاری برای دوره های فروش در اینستاگرام شما فرا برسد.

4. مشخصات خود را بهینه کنید

بیوگرافی اینستاگرام شما باید بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب داشته باشد و این اتفاق تنها با 150 کاراکتر باید رخ دهد، متن بیوگرافی اینستاگرام نشان دهنده ی شخصیت برند شما است و باید به گونه ای باشد تا مردم بدانند برای چه چیزی باید دنبال کننده ی پیج شما باشند.

چندین فیلد دیگر نیز در پروفایل اینستاگرام وجود دارد که معرف برند تجاری شما است و پیدا کردن شما را برای افراد آسان تر می کند که شامل:

  • نام شما: شامل 30 کاراکتر می شود
  • نام کاربری شما: شامل 30 کاراکتر می شود
  • وب سایت شما: نشانی سایت اینترنتی شما است که می توانید به دلخواه خودتان هر زمان که دوست دارید آن را تغییر دهید
  • طبقه بندی: یک ویژگی تجاری است که نشان می دهد کسب و کار شما در کدام قسمت جای می گیرد
  • اطلاعات تماس: شماره هائی را در این قسمت قرار دهید که همیشه پاسخگو هستید
  • دکمه های دعوت به عمل: به اینستاگرامرها اجازه دهید از پروفایل خود مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند

 

بازاریابی اینستاگرام
بازاریابی اینستاگرام

5. عکس پروفایل مناسب انتخاب کنید

برندهای تجاری باید مد نظر داشته باشند که عکس پروفایل اینستاگرامشان باید لوگوی آنها باشد این به ارائه اعتبار کمک می کند و به بازدیدکنندگان کمک می کند در یک نگاه با کسب و کار شما آشنا شوند اگر لوگوی شما مربع شکل است، باید در حالت بزرگ نمایی قرار دهید تا مطمئن شوید همه چیز در دایره نشان داده می شود.

6. محتوای دیداری قانع کننده ایجاد کنید

اینستاگرام یک رسانه دیداری است، بنابراین پست های شما در عین سادگی باید عالی به نظر برسند شما نیازی به تجهیزات عکاسی حرفه ای ندارید، اما عکس ها و فیلم های شما باید حداقل وضوح، نور و ترکیب خوبی از تمام این موارد داشته باشند شما می توانید با استفاده از  اپلیکیشن های موجود به این مهم دست یابید.

مهمتر از همه، محتوای دیداری شما باید برای کاربران قانع کننده باشد تولید عکسهای زیبا عالی است، اما اگر داستانی را بیان نکنند یا بینندگان را هیجان زده نکنند، طبیعتا جذب فالوری به همراه نخواهند داشت.

در زیر چند ایده برای تولید داستان وجود دارد:

  • استوری از اتفاقات پشت صحنه: به دنبال کنندگان اجازه دهید نگاهی به دفتر، ویترین فروشگاه یا روند تولید کار بیاندازند
  • نقل قول ها و تصاویر مبتنی بر متن: برای ایجاد محتوای دیداری جالب و بدون نیاز به عکس، با متن بازی کنید
  • پست های آموزشی: آموزش دنبال کنندگان برای رسیدن به یک هدف به اندازه ی داشتن عکس زیبا جذاب است
  • ویدئوها: حداکثر طول مدت یک پست ویدیویی در اینستاگرام 60 ثانیه است، اما می توانید با IGTV مدت زمان بیشتری برای تولید ویدئو داشته باشید.
  • مثلا از فیلم های IGTV برای نشان دادن روال مراقبت از پوست برای انواع مختلف پوست با استفاده از محصولات خود استفاده کنید با این کار  دنبال کنندگان همیشه می دانند که با مشاهده ی IGTV یک آموزش جدید را در اختیار خواهند داشت

به خاطر داشته باشید که اگر دنبال کنندگان شما از پست های خبری شما الهام بگیرند و در استوری های خود استفاده کنند می توانند دسترسی شما را افزایش دهند بنابراین، هنگامی که به ترفندهای کسب و کار در اینستاگرام فکر می کنید، بر ایجاد محتوایی که ارزش سهیم شدن دارد، تمرکز کنید زیرا قطعا امتیازهای زیادی برای شما به دنبال دارد.

نتیجه گیری:

یکی از راههای موفق شدن در بازاریابی اینستاگرام آگاهی داشتن از اصول فروش در اینستاگرام است که شما می توانید با استفاده از دوره جامع بازاریابی اینستاگرام به تمام این نکات دست پیدا کنید و آنها را در پیج خود به کار ببرید امروزه ترفندهای کسب و کار در اینستاگرام به قدری زیاد شده است که شما بدون اطلاع از آنها رشد چندانی نخواهید داشت هلدینگ تبلیغاتی تندر شما را در این امر مهم یاری خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

×