در ابتدا برای دانستن رعایت اصول مدیریت شبکه های اجتماعی باید خلاصه ای از وظایف مدیر(Admin) بدانیم،به چه شخصی مدیر میگویند و چه وظایفی دارد؟
در اصل ادمین شدن در اینستاگرام(شبکه های اجتماعی) نیاز به داشتن تخصص و دانش دارد،و در واقع هر تخصصی هم نیاز به صرف وقت و تمرین دارد،و برای اینکه تبدیل به یک ادمین حرفهای بشوید،نیاز به دانش و تمرکز کافی دارید،و در واقع مهمترین اصل در استخدام ادمین اینستاگرام،تخصص فروش بهصورت کاملا طبیعی و بدون استفاده از برنامههای افزایش فالوور فیک اینستاگرام میباشد.
مدیریت (شبکه های اجتماعی ) پیج اینستاگرام:
در حقیقت مدیریت پیج اینستاگرام نیاز به تولید محتوای جذاب و گیرا و برنامهریزی و تخصص دارد،باید بدانیم هر پیج اینستاگرامی برای موفقیت وگرفتن بازخورد مثبت و عالی از فالوورها نیاز به تحلیل رقبا و تدوین و تولید محتوای جذاب دارد،برای مثال: انتشار عکس و ویدیوی خاص، نوشتن کپشنهای مرتبط با موضوع و جذاب،برنامه انتشار منظم و انتخاب هشتگ های مناسب برای هر پست،در واقع اینکار در اغلب اوقات زمانبر و نیازمند هزینه بسیار میباشد،و در اینکار شما باید چند نیروی انسانی متخصص در زمینههای مختلف استخدام و به کار گیرید.
در واقع حضور قدرتمند(شبکه های اجتماعی) اینستاگرام در عصر حاضر باعث پدید آمدن مشاغل جدید شده است،و مدیریت پیج اینستاگرام از جمله این کارها میباشد، این کار تمام وقت و دائمی که این توانایی را دارد که موفقیت بسیاری از کسب و کارها را تضمین کند.
از جمله وظایف ادمین برنامهریزی و تحلیلهای دقیق نتایج انتشار محتوا، پاسخگویی به نظرات کاربران و به طور کلی تعامل در اینستاگرام است و یکی از حیاتیترین و البته زمانبرترین بخشهای اداره یک صفحه است.
برای مدیریت صفحه اینستاگرام و برای تولید محتوای جذاب باید از مهارت های مختلفی بهره مند باشیم تا با بکار گیری آنها در کنار یک گرافیک بتوانیم صفحه را به بهترین نحو مدیریت نماییم،بعضی از این مهارت ها به شرح زی میباشد:
در نهایت باید گفت وظیفه اصلی ادمین بالا بردن میزان فالوورهای پیج میباشد.
یکی دیگر ازنکاتی که باید در مدیریت پیج مورد توجه قرار گیرد امنیت پیج میباشد،ادمین باید به امنیت کاربران توجه ویژه ای داشته باشد،از جمله این کارها:
در نهایت باید گفت با ظهور شبکههای اجتماعی(اینستاگرام) فرصتهای جدیدی برای کسب و کارها بوجود آمده تا بتوانند محصول و خدمات خود را در سطح وسیعی معرفی کنند،ولی باید دانست برداشتن گامهای اولیه بدون شک کمی دشوار خواهد بود،مخصوصا اگر که زمان کافی برای رسیدگی به امور شبکههای اجتماعی را ندارید.
و باید دانست مدیریت پیج اینستاگرام مهارتی است که نیاز به آموزش دارد،و بهتر است این کار را به عهده کسی بسپارید که تخصص این کار را دارد یا با تمرین موارد مختلف، یادگیری این مهارتها توسط خودتان را کسب کنید.
در واقع یک ادمین خلاق با به کار گرفتن ایدههای جدید این راه را راحت تر طی میکند، باید دانست بخش اعظمی از موفقیت کسب و کار در ارتباط گرفتن با مشتریان است، یک ادمین خلاق باید با در نظر گرفتن ویژگیهای منحصر بفرد هر بیزینس استراتژیهای مناسب،تعامل با مشتریان را برنامه ریزی کند.
در واقع هر کسب و کاری نکات کلیدی دارد که بهتر است هنگام مارکتینگ در شبکه اجتماعی معروفی مثل اینستاگرام مورد توجه قرار گیرد، پس نکته مهم قبل از استخدام ادمین این است که مهارتها و تواناییهایی که برای کسب و کار شما ضروری هستند را بسنجید،و اگر قرار است این کار را خودتان انجام دهید،باید برای یادگیری و پیادهسازی مهارتهای مدیریت صفحه، زمان کافی صرف کنید تا به موفقیت دست یابید.