در دنیای سراسر رقابت امروزی شرکت های بزرگ و کوچک به عنوان راهی برای تبلیغ به بروشور نیازمند هستند،در حقیقت بروشور روشی مختصر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تشویق مردم برای خرید محصولات و خدمات است، بروشور یک ابزار فروش و بازاریابی ملموس و قابل اعتبار است.
اطلاعات:در واقع برای در اختیار قرار دادن اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات شرکت به مشتری هدف استفاده میشود،اطلاعات در مورد خدمات و محصولات شرکت است.
تبلیغات:ابزار تبلیغاتی مهمی برای تبلیغ خدمات یا محصولات هدف محسوب میشود.
شناسایی:در واقع بروشور باعث شناخت و نشان دادن شان و اعتبار شرکت و خدمات به جامعه هدف میشود.
آموزش:در حقیقت بروشور نحوه صحیح استفاده،کاربرد و بهره وری از یک محصول را به طور مختصر و مفید بیان میکند.
در واقع بروشوری موثر است که حاصل تعامل چهار هدف بالا باشد در غیر این صورت تاثیر مورد دلخواه را نخواهد داشت،گاها شاید تاثیر یکی از این 4هدف تاثیرگذارتر باشد برای نمونه شرکتی قصد معرفی محصول جدیدی دارد که در این صورت تبلیغات نقش تاثیرگذارتری خواهد داشت.
در حقیقت تفاوت اصلی کاتالوگ و بروشور ای ناست که بروشور یک سند چاپ شده و کوتاه است،یک بروشور شامل موارد توصیفی و تبلیغاتی است،اما کاتالوگ سند یا کتابی است شامل اسامی محصولات کتاب ها به صورت دسته بندی یا لیست بندی شده.بروشور معمولا تصاویر و اطلاعات زیادی از محصولات خدمات و مکان ها در اختیار میگذارد و هدف عمده آن تبلیغاتی میباشد،در صورتی که کاتالوگ لیتی طبقه بندی شده میباشد و هدف آن عمدتا فروش میباشد.