چاپ سربرگ اداری

چاپ سربرگ اداری

چاپ سربرگ اداری

سربرگ اداری چیست؟

یکی از ضروریات در محیط اداری سربرگ ها میباشد و جزو اولین ضروریاتی در اداره محسوب میشود که در نظرتان مشهود می‌آید،در واقع سربرگ ها یکی از اجزای ست اداری می‌باشند که با پیشرفت علم گرافیک کاربرد روز افزونی پیدا کردند.

در تعریف سربرگ ها میتوان گفت کاغذ هایی هستندکه معمولا در ادارات و سازمان ها با ساز A5 و A4 چاپ می‌شوند.
گاها در مواردی در سایز های کوچک تر نیز چاپ و مورد استفاده قرار میگیرند،در اصل کاربرد سربرگ ها برای نوشتن نامه ها و یادداشت های اداری و رسمی میباشد و در حقیقت از اساسی ترین عناصر نوشت افزار اداری میباشند.

سربرگ اداری

در اصل این برگه ها برای نوشتن نامه از طرف اداره یا سازمان به افراد حقیقی و یا حقوقی استفاده میشوند، آنچه در تعریف سربرگ میتوان گفت این است که  نشان دهنده هویت شرکت یا سازمانی است که نام از آن ارسال می‌شود و جز ضروریات هر شرکت یا سازمانی محسوب میشود.
در سربرگ باید مشخصه های اصلی شرکت مثل نام و آدرس و لوگو و شماره نامه و تاریخ و… دیده شود،به علاوه از سربرگ ها بجز نامه برای یادداشتهای اداری و فاکتور ها و قرارداد های اداری نیز استفاده می‌شود،زیرا  همان گونه که قید شد سربرگ به عنوان هویت و شناسنامه شرکتبه حساب میآید.
اغلب برای این که جزئیات شرکت هماهنگی بیش تری با هم داشته باشند همه آن ها با هم چاپ می‌شوند.

سربرگ اداری

کاربرد سربرگ اداری:

در حقیقت سربرگ با داشتن شماره و پیوست و تاریخ به مکاتبات اداری نظم میبخشد، با یک نگاه به سربرگ به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که این نامه توسط کدام شرکت و در چه تاریخی نگاشته شده و آیا همراه آن برگه و یا بسته ای و… پیوست بوده یا خیر و این اطلاعات را یک جا در اختیار شما قرار داده و لازم نیست جای دیگری به جستجوی آن بپردازید.

عناصر موجود در سر برگ ها:

  • آرم کمپانی یا شرکت
  • تاریخ،شماره نامه،پیوست
  • عنوان شرکت یا موسسه
  • آدرس و نشانی
  • فرم،خط و اشکال مورد استفاده

سربرگ اداری

It seems we can't find what you're looking for.
×