اصول فروش در اینستاگرام:
یکی از اصول فروش در اینستاگرام ،ایجاد تقاضا در بازار قبل از راه اندازی کسب و کاردر محیط مجازی میباشد.
یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد،یعنی توانایی افزایش فروش و متقاعد کردن مشتری برای خرید.
همیشه یک فروشندۀ حرفه ای،برای محصولاتش تقاضا(حتی تقاضای کاذب) ایجاد میکند.
حتی بعضا اتفاق میفتد، در برخی صفحات اینستاگرام یا وبسایتها، احساس نیاز کاذب در ما به وجود می آید و ما محصولی که نیاز نداریم خریداری میکنیم.
بنابراین باید برای شروع یک کسب و کار در اینستاگرام با اصول فروش آن اشنایی کامل داشته باشیم.
محصول مناسب برای فروش در اینستاگرام:
در حقیقت در اینستاگرام میتوان تمام محصولات (فیزیکی،مجازی و حتی خدمات ) را عرضه و به فروش رساند.
آنچه برای فروش در اینستاگرام حائز اهمیت است محبوبیت محصول میباشد.
- فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
- فروش کتاب های مجازی یا پادکست و…
- فروش محصولات خوراکی
- فروش زیور آلات
- فروش لباس کیف،کفش و….
- و…..
نکات کلیدی برای فروش محصول در اینستاگرام:
-
پروفایل پیج را بهینه کنید:
باید بدانید پروفایل پیج اینستاگرام همانند ویترین فروشگاه میباشد پس بنابراین مشتری در همان لحظات اولیه به این نتیجه میرسد که
شما و محصولاتتان را دنبال کند یا نه.
شما باید ،در غالب یک بیوی (bio) مناسب و جذاب به معرفی خود بپردازید،به نحوی که دنبال کننده دلیلی برای دنبال کردن شما داشته باشد.
علاوه بر آن باید اطلاعاتی از قبیل:
امکان ارسال پستی به مکانهای مختلف جغرافیایی، آدرس فروشگاه فیزیکی، لینک سایت فروشگاهی و شماره تماس، را در توضیحات بیو قرار دهید.
-
استفاده از عکس های جذاب و با کیفیت در پست ها:
صفحه مجازی اینستاگرام، ازآغاز تا امروز، ماهیت بصری داشته و دارد.
تحت تاثیر قرار دادن کاربران با تصاویر با کیفیت و مناسب، همیشه تاثیر زیادی دارد.
تصور کنید،یک صفحۀ فروش در این شبکه اجتماعی داشته باشید،باید در نظر داشته باشید خرید از طریق اینترنت و یا اینستاگرام مشکلاتی را به همراه دارد، در حقیقت جنس مورد نظر از لحاظ فیزیکی برای او ملموس نخواهد بود.
پسباید تلاش کنید تصاویری باکیفیت بگیرید و جذاب نشر دهید،حتی با گوشی همراهتان.
-
جذب فالوور هدفمند برای فروش اصولی:
باید این تصور که صرف زیاد بودن فالوور فروش در اینستاگرام بالا میرود کاملا اشتباه است.
ولی در واقع با یک فالوور هم میتوان محصول یا خدمات را فروخت.
پس بنابراین بهجای اینکه روی افزایش تعداد فالوورها وقت و هزینه کنید، بهتر است بر جذب فالوور هدفمند تمرکز کنید.
بنابراین با توجه به محصولات و خدمات باید برای جذب مخاطب هدف برنامه ریزی کرده و به جذب هدفمند مخاطب پرداخت.
برای مثال،در پیج اینستاگرام خود محصولات ورزشی به فروش میرسانید،بنابراین مخاطب هدف خود را باید از میان افراد ورزشکار،مدارس ورزش،باشگاه ها و… انتخاب کنید،زیرا احتمالا تبدیل شدن این افراد به مشتری بالفعل، خیلی بیشتر است.
-
استفاده از ویدیو جذاب در تولید محتوا:
در واقع ویدیو مارکتینگ یکی از موثرترین روشها برای جذب مخاطب در رسانههای اجتماعی، بهخصوص اینستاگرام است.
در حقیقت بیشتر افراد برای دیدن یک فیلم بیشتر وقت صرف میکنند تا مثلا خواندن یک کتاب.
در حقیقت یک ویدیو، احساسات عمیقتری را به مخاطبان انتقال می دهد و ماندگاری آن بیشتر از عکس است.
یک ویدیو جذاب میتواند کاربران زیادی را جذب و تاثیر فوق العاده ای روی آنها بگذارد.
-
استفاده از نظرات مشتریان:
باید بدانید که شما تنها در صورتی در آمد خواهید داشت که مشتری هم وجود داشته باشد بنابراین برای حفظ مشتریان فعلی ، باید تمرکزتان را به برقراری ارتباط با آنها قرار دهید.
در واقع دانستن نظرات کاربران باعث میشود ایرادات محصول را برطرف کرده و کیفیت آن را بالا ببرید به علاوه این عمل باعث میشود مخاطب احساس با ارزشی داشته باشد و این یک نکته مثبت برای شما محسوب میشود.
-
استفاده از مشتریان برای تبلیغ پیج :
استفاده از مشتریان و مخاطبان برای تبلیغ پیج در حقیقت یک نوع بازاریابی دهان به دهان محسوب میشود.
این روش بازاریابی علاوه بر رایگان بودن تاثیر شگرفی بر افزایش فروش خواهد گذاشت.
-
فعالیت مستمر و منظم در اینستاگرام:
برای تاثیرگذاری بیشتر در ذهن مخاطبان باید برنامه ای مدون و منظم برای انتشار پست ها داشته باشید.
برای این کار میتوان از نرم افزارهایی همچون buffer استفاده کرد.
-
تبلیغ هدفمند محصول یا خدمات:
برای دیده شدن محصول در هر محیطی از جمله فضای مجازی یا اینستاگرام همیشه باید مبلغی را به عنوان هزینه تبلیغات کنار بگذارید.
در حقیقت بدون تبلیغات در این محیط گسترده دیده شدن بسیار سخت میشود.
پس برای تبلیغات در محیط اینستاگرام باید از پیج های خبری و رسانه ای ،بلاگر ها و اینفلو ئنسرها تر جیحا در زمینه پیج خود استفاده کرد.
نتیجه گیری:
در این مقاله به برخی از اصول فروش در اینستاگرام اشاره کردیم که در توسعه اکانت شما بسیار کمک کننده خواهد بود و تاثیر زیادی در رشد فالوورها خواهد داشت. راه اندازی یک کسب و کار شخصی با صفحات اینستاگرام کار پیچیده ای نیست، اما به صبر نیاز دارد. این مهم است که سایت شما خاص و قابل رقابت با سایت های دیگر باشد. سعی کنید از نشریات، داستان ها، عکس های با کیفیت و محصولات مفید برای نتایج عالی استفاده کنید، در این مسیر مشاوران هلدینگ تبلیغاتی تندر همیشه راهنمای شما خواهند بود.