بارگزاری محتوا

بارگزاری محتوا

بارگزاری محتوا

آنچه در ابتدای راه اندازی سایت از جمله دغدغه افرادیست که به تازگی وبسایتی را برای کسب و کار یا خدمات خود ایجاد کرده اند،بارگزاری محتوا است.

باید دانست محتوای سایت یا یک صفحه اجتماعی میتواند شامل اطلاعات، تصاویر، ویدئو، بنر و مقالاتی باشد که باید به شکل صحیح و اصولی بارگذاری شوند.

در حقیقت زمانیکه با یک سایت یا صفحه اجتماعی تازه تاسیس،به عنوان مدیر یا ادمین می خواهیم کار کنیم ،ممکن است در ابتدای کار با وجود مشکلاتی از قبیل : عدم آشنایی با  روش اصولی بارگذاری محتوا، قرار دادن تصاویر، اندازه و حجم استاندارد فایل های آپلودی، چگونگی تولید محتوا، نحوه بارگذاری آن و…مواجه شویم.

بارگزاری محتوا

در اصل برای تولید محتوا در فضای مجازی (اینستاگرام) ابتدای کار باید هدف خود را در مورد این که در رابطه با چه موضوعی قصد داریم محتوا سازی انجام دهیم را مشخص کنیم.

در اصل باید تعیین کنیم برای چه چیزی میخواهیم به طراحی پست و استوری در اینستاگرام بپردازیم و هزینه و وقت بگذاریم،در حقیقت بیشتر افرادی که میخواهند در اینستاگرام به صورت اصولی اقدام به محتوا سازی کنند هدفشان فروش محصولات و خدمات میباشد،آنچه حائز اهمیت است این است که باید در تولید محتوای پیج های فروشگاهی از نهایت خلاقیت برخوردار باشیم.

بارگزاری محتوا

چه نوع محتوا سازی در اینستاگرام ارزش زیادی دارد؟

  • مطالب دانستنی
  • مطالب انگیزشی
  • طنز و کمدی
  • مطالب عاشقانه
  • مطالب مرتبط رستوران و غذا
  • مطالب آرایش و زیبایی

در واقع این مدل محتوا سازی بر اساس عنوان های ذکر شده بهترین نوع محتوا برای پیج های فروشگاهی میباشد.

روش هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام:

بارگزاری محتوا

  • استفاده از برنامه های تولید عکس و ویدئو در گوشی موبایل
  • استفاده از فتوشاپ در ادیت عکس ها در کامپیوتر
  • استفاده از برنامه های ویرایش تصاویر و ویدئو در گوشی
  • کاربرد نرم افزار کامتسیا برای تولید ویدئو بخاطر سهولت استفاده از آن
  • و…..

انتشار اصولی محتوا در فضای مجازی(اینستاگرام):

مرحله بعد از طراحی پست و استوری برای پیج انتشار اصولی پست میباشد و در این میان باید از ابزار ها و امکانات اینستاگرام همانند:کپشن ها که در اصل برای توضیحات بیشتر در مورد پست قرار داده شده استفاده نموده و آن را نادیده یا کم اهمیت ندانیم.
از سوی دیگر از ابزار های متنوع و چالش برانگیز بخش استوری اینستاگرام نیز نباید غافل شد ابزار هایی از جمله:

  1. استفاده از استیکر های نظرسنجی، گپ، سوال و غیره
  2. استفاده از برچسب های هشتگ گذاری، منشن، مکان گذاری و…
  3. استفاده استیکرهای ثابت و گیف ها
  4. قابلیت لینک گذاری و طراحی های گرافیکی رو استوری و…

بارگزاری محتوا

در واقع با این قابلیت ها و خرج کردن کمی خلاقیت میتوان محتوای خود را پیش از پیش جذاب نموده و نظر مخاطب های خود را جلب کنید.
یکی دیگر از گزینه های مهم نوشتن کپشن اینستاگرام میباشد و در واقع  افراد کمی آن را مطالعه میکنند اما برای اینکه شما قادر باشید تعداد زیادی از مخاطب ها را به خواندن کپشن پست خود رغبت دهید،باید در روش تولید محتوای خود دقت کنید و اصولی را رعایت کرده که بیننده را ترغیب به مطالعه کپشن و در پی آن اقدام به کامنت گذاری کند.
بعلاوه در قسمت کپشن پست به جز این که میتوان از کلمات مد نظر برای بیان محتوا استفاده کرد قادر به هشتگ گذاری نیز هستید همچنین میتوان پیج های دیگر را نیز تگ کرد اما نمیتوان در این قسمت لینک گذاری انجام داد.

هشتگ گذاری در اینستاگرام :

هشتگ گذاری در اینستاگرام و البته در شبکه اجتماعی اهمیت بالایی دارد، اما افراد زیادی از اصول هشتگ گذاری به صورت درست استفاده نمیکنند و از هشتگ ها در قسمت کپشن که از قابلیت فوق العاده ای برخوردار میباشد به درستی استفاده نمیکنند.

بارگزاری محتوا

اما با استفاده از هشتگ ها به بهترین شکل ممکن در پست های خود حتی احتمال این که پست های شما به صفحه اکسپلور برود بسیار زیاد میشود بنابراین:

  • از هشتگ های مرتبط با موضوع پیج و پست خود استفاده کنید.
  •  از 4 هشتگ یا نهایتا 5 هشتگ در پست های خود استفاده کنید.
  •  از هشتگ های پر مخاطب و بیشتر استفاده شده در کپشن خود استفاده کنید.

جمع بندی:

موارد ذکر شده  بسیار حائز اهمیت میباشد،زیرا ربات های اینستاگرام به این نکات بسیار حساس بوده به ویژه زمانی که شما در پست خود از هشتگ های نامربوط استفاده کنید، این امکان نیز وجود دارد مورد جریمه قرار بگیرید و پست مربوطه از قسمت لیست کلمات هشتگ شده حتی حذف شود.

It seems we can't find what you're looking for.
×